20:58 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار بورس

۵ ایستگاه معاملاتی و ۳۶ مورد دسترسی برخط سهامداران مسدود شد
نماد برتر- مدیر نظارت بازار با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در هفته منتهی به یکم بهمن برخی ایستگاه‌های معاملاتی و همچنین دسترسی برخط تعدادی از سهامداران مسدود و به تعدادی از کارگزاران تذکر داده شد.
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران بودیم که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به آغاز پذیره نویسی و برگزاری مراسم رسمی افتتاح معاملات دو صندوق کالایی کشاورزی و معاملات گواهی سپرده خرما و اصرار وزارت صمت بر تغییر قیمت پایه فولاد برخلاف شیوه نامه دولت و واکنش فعالان بازار سرمایه، فولاد ونمایندگان مجلس اشاره کرد.
بازگشت رونق به بورس با واکسن کرونا
نماد برتر- یکی از عوامل اثرگذار بر بازار سرمایه به نتیجه رسیدن واکسیناسیون برای ویروس کرونا است؛ زیرا اگر در این زمینه به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم، میزان تجارت و صادرات و واردات در کشور با رونق همراه خواهد بود و این رونق ، موجب افزایش تولید نیز خواهد شد.
بورس بالاتر از مسکن و سکه قرار گرفت
نماد برتر- بین سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ در بین چهار بازار بورس، مسکن، سکه و ارز، بالاترین بازدهی سالیانه به میزان ۵۱ درصد به بازار سرمایه تعلق داشته است.
ضرورت پرهیز از رفتار هیجانی در بورس
نماد برتر- یک فعال بازار سرمایه گفت: بروز هرگونه رفتار هیجانی در بازار سرمایه به هیچوجه به نفع معامله‌گر نبوده و این افراد در صورت انجام چنین رفتارهایی صرفا هزینه‌ای را به عنوان کارمزد از مبالغ اصلی خود کم می‌کنند که سبب وارد شدن زیانی ناخواسته به آنها می‌شود.
مدیرعامل فراری کناره گیری کرد
نمادبرتر- جان الکان به عنوان مدیرعامل جدید فراری انتخاب شد.
اطلاعیه بانک آینده در خصوص مزایده فروش سهام شرکت ایران‌مال
نمادبرتر- روابط‌عمومی بانک آینده در خصوص مزایده فروش سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال اطلاعیه ای صادر کرد.
چرا بانک های نظامی در سپه ادغام شدند؟
نماد برتر- مدیرعامل بانک سپه گفت: به سبب استحکام مالی و ترازنامه‌ای بانک سپه، مأموریت ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح با هدف اصلاح ساختار بانکی به نخستین بانک ایرانی محول شد و این پروژه ملی تاکنون با موفقیت و بدون حاشیه عملیاتی شده است.
روزهای یکپارچه سبز یا یکپارچه قرمز بورس گذشته است!
نماد برتر- یک تحلیلگر بازار سرمایه بر این باور است که بازار بورس به روزهای منطقی خود بازگشته است. به گفته وی روزهای یکپارچه سبز یا یکپارچه قرمز بازار سرمایه گذشته است.
چراغ بورس سبز ماند
نماد برتر- روند صعودی بازار سرمایه امروز هم ادامه یافت و شاخص کل این بازار بیش از ۷۰۰۰ واحد صعود کرد.
ذوب آهن از سودآوری تا دغدغه تامین زنجیره تولید
نماد برتر- سودآوری ذوب آهن و خروج این شرکت از زیان انباشته اگرچه اتفاقی خوش یمن برای صنعت کشور بعد از سال ها بحران مالی است، اما بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که حفظ سودآوری این شرکت در گرو تامین زنجیره تولید و مواد اولیه آن و صادرات است.
ظهور بیت‌کوین‌های تقلبی با قیمت‌ کمتر
نماد برتر- مجرمان سایبری با ترفند فروش ارز با قیمت کمتر در بستر فضای مجازی، با شگرد فیشینگ اطلاعات بانکی افراد را سرقت و به برداشت غیرمجاز اقدام می‌کنند و یا بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال آنها را به سرقت می‌برند.
پاسخ به ۶۸پرسش مهم پیرامون سهام عدالت
نماد برتر- شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به پرسش های مهم در خصوص سهام عدالت پاسخ داد.
ارزش واقعی معادن در بورس کالا نمایان می‌شود
نماد برتر- به گفته رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، تسهیل حضور معادن در بورس، از جمله مهم‌ترین و موثرترین روش‌های تامین مالی برای توسعه این بخش در کشور است؛ ضمن اینکه عرضه معادن کوچک و متوسط در بورس کالا، پیامدهای مثبت فراوانی دارد.
بنگاه‌های تولیدی برای تامین مالی از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کنند
نماد برتر- معاون امورصنایع و معادن سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهرگفت: بنگاه‌های صنعتی و معدنی استان می توانند از طریق ابزارهای نوین تامین مالی تحت عنوان " توسعه تامین مالی تولید از طریق بازارسرمایه"بهره مند شوند.